راه‌های فرعی و روستایی مازندران استانداردسازی می‌شود
به گزارش صدای تبرستان، سیدمحمد نظری در بازدید از جاده‌های مازندران اظهار داشت: مازندران در یک سال گذشته درگیر دو سیل بوده که در سیل دوم در 27 اسفندماه 97 حدود 11 شهرستان استان را در بر گرفت. وی افزود: سیل نخست مربوط به مهرماه سال گذشته بوده که با همکاری نهادها و دستگاه‌های مربوطه به خوبی مدیریت شد. مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه در سیل اخیر 26 استان کشور درگیر سیلاب و خرابی شدند گفت: با مدیریت نماینده عالی دولت در روزهای آغازین اقدامات مناسبی در راستای پیشگیری و جلوگیری از گسترش خرابی‌های سیل اخیر در مازندران رقم خورد. نظری خاطرنشان کرد: درباره سیل اول که مربوط به مهرماه سال گذشته بوده پروژه‌های مختلفی طراحی و اجرا شده که در سه ماه آینده بهره‌برداری می‌شود. وی افزود: در سیل اخیر 174 نقطه آسیب‌پذیر در مازندران شناسایی شده و مناطقی که نیاز به اقدامات اولیه داشتند شناسایی و نسبت به احیای مسیر و لوله‌گذاری اقدام شد. مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در بخشی از نقاط دیگر احداث دیوارهای حائل و ضامن در دستور کار قرار گرفت و براساس تخصیص اعتباراتی که انجام می‌شود عملیات اجرایی این پروژه در زودترین زمان ممکن آغاز می‌شود. نظری ادامه داد: در راه‌های روستایی نقاط رانشی زیادی داریم و در برخی از نقاط تردد دچار اختلال شده است و باید راه جایگزین را با سازه‌های مکمل تامین کنیم و همچنین در برخی نقاط میزان خسارت طوری است که با احداث سازه و دیوار نمی‌توان عملیات اجرایی انجام داد که باید پل طراحی کنیم تا خرابی‌ها گسترش پیدا نکند. وی افزود: در گذشته کمتر نسبت به اجرا و احداث دیوار کانال‌های بتنی آب روها با عرض و طول‌های مناسب پیش‌بینی می‌شد هر چند تردد کم و میزان تردد در راه‌های فرعی و روستایی در سال‌های اخیر عامل اصلی این مهم بوده است اما اکنون به مقطعی رسیدیم که از یک سو میزان تردد و حجم ترافیک گسترش پیدا کرده است و از سوی دیگر بارگذاری در راه‌های فرعی افزایش پیدا کرده لذا با توجه به رویکردهای جدیدی که نسبت به مناطق روستایی در چند سال اخیر بوجود آمده است درصدد می‌باشیم با استانداردسازی و اجرای ابنیه‌های فنی در راه‌های فرعی و روستایی گسترش این محورهای مواصلاتی که نقش مهمی در توسعه دارند عملیاتی شود.